Ny vecka, nya tag!

Eller kanske inte. Snacka om att jag är pluggtrött!! Läst lite olika kurser på komvux sen förra hösten. Skulle egentligen ha blivit klar i april, men råkade dra ut på tiden lite. Räknar att bli färdig med allt i mitten av maj ungefär. Skönt!! Anledningen att jag sökte till komvux var att läsa upp matte B, vilket jag blev klar med för säkert 3 veckor sen. Kursen gick mycket bättre än väntat! Hoppade på en kurs i vintras som heter datakörkort som ger 250p. Klarar man alla proven får man automatiskt VG. Ganska enkla poäng. Känt mig oambitiös under hela tiden på komvux, var nog inte redo att börja plugga på en gång efter studenten. Därför börjar jag tvivla på mina höst tankar om högskola. Har nämligen sökt till socionomutbildningen men tror inte att jag är "mogen" för att plugga i 3.5år för tillfället. Behöver nog lägga pluggandet åt sidan och testa på arbetslivet ett tag. Om man får något jobb dvs. Otur för oss studenter att lågkonjunkturen skulle äga rum precis nu. Vi får se hur det blir, söker jobb för fullt sen får vi se hur jag känner med pluggandet i höst, om man ens kommer in. Skriva gärna en kommentar om dina höstplaner!

Enkelt och somrigt dekorationstips:
Leta rätt på en inte för djup skål.
Hoppa i ett par skor och gå ut och plocka lite blommor.
Knipsa bort skaftet och lägg försiktigt i blommorna i skålen med lite vatten.
Blir superfint! Passar perfekt att ha på exempelvis soffbordet.
(Se exempel på bilden nedan)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Maja! :D Ser att du skaffat dig en blogg trots allt!! Glad jag blir, nu kan jag hålla koll påre hah, nerå. Fint tips! Mina planer är såklart plugg i höst men jag tror kanske du gör rätt i att söka ett jobb först. Det är efter ett tags jobbande man brukar kunna förstå att det är dags att plugga för att bli nått!



Kraam

2009-05-04 @ 21:23:52
URL: http://manori.blogg.se/
Postat av: Johanna

Naaajs att du skaffat blogg nu maja! :D kan jag hålla koll påre haha, nerå.



Jag tror du gör rätt i att jobba lite först om du är skoltrött, man brukar ju komma på att man vill pluga efter en tids jobbande :)



Kraam!

2009-05-04 @ 21:25:27
URL: http://manori.blogg.se/
Postat av: Jonas

schnyyygt! :) D ser lite ut som en sån där "majblomma"..hehe

2009-05-04 @ 23:09:28
Postat av: Majkon

Det stämmer Jonte :-)

Och JW, det låter bra det. Tyckte det var så kul att läsa din så tog beslutet att skaffa mig en själv. ;)

2009-05-04 @ 23:32:34
Postat av: susanna

Tjena majsan! kul med blogg :) jag har också varit jätteskeptisk jämt, men började också blogga för ett tag sen. det är roligare än jag trott!

jag förstår verkligen hur du känner inför hösten. jäkla skit att vi måste drabbas av lågkonjukturen liksom!! men det finns ju alltid nån lösning liksom!

själv hoppas jag att jag kommer in på ljudutbildningarna jag sökt eller får jobb :)

kram

2009-05-04 @ 23:35:40
URL: http://susanna.ikultur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0