Lyckad helg.

Kan man lugnt säga. :) Helgen började med fynd på ett par jätte snygga jeans i Barkarby outlet. Dem kostade ca 1100 inne i stan men i Barkarby fick man dem för endast 450 kr!! Hur bra pris som helst. Det hade jag till och med ekonomi till. Det var det ända jag shoppade, förutom en Shining Cream till min Skinnjacka, och några smarriga drinkar. Bestämde mig för att hålla i mina pengar denna helg, och det gjorde jag faktiskt mer eller mindre.

 

 

 Grå/beiga jeans från Fornarina


Sen åkte vi hem till Carina och Micke som nyligen har flyttat till Lidingö. Huset var verkligen jätte fint + stor mysig trädgård. Så det var inte helt fel att spendera helgen där. På kvällen bjöds det på grillat, mmm, och såklart Talang 2009. 

 

Gosiga katten Svante


På lördagen klev vi upp i tid för att åka ner till stan vid 12 snåret. Där spenderade vi resten av dagen/kvällen. Jag och Tim skiljdes från resten av hans släkt på tunnelbanan för att gå på egna uppdrag ett tag. Vi kiknade på Drottninggatan en sväng, där köpte jag bland annat krämen till min jacka, och löshår till Joppen. Hoppas färgen passar!! Det får vi veta på tisdag. ;D
Träffade mina käraste kusiner på stan också, Johanna (även kallad JW) och Jonas. Vi letade rätt på ett mysig ställe för att ta en fika och ett glas vin. Inte helt fel må jag säga.


När klockan slagit fyra befann sig Tim och Jag på Friday's vid Stureplan för att äta middag. Där återförenades vi med Tims släkt igen och hade det trevligt. Ett roligt sammanträffande var att Jonas och hans vänner också hade bokat bord där samma tid.
Efter middagen satt jag, Tim och hans morbror kvar för att testa deras berömda drinkar. ;) Johanna med pojkvän Daniel var också på plats. Buhu, hade otur och beställde än inte så god drink. Smakade som vodka blandat med utslagen läsk. Blev besviken och höll mig till vinet på den baren. Framåt 20.00 snåret gick vi vidare mot Sogni Ristorante. Men vi hann inte så långt förens en dörrvakt tipsade oss om att Adam Tensta och Sarah Dawn skulle spela på design passion. Det var gratis inträde så vi passade på. Lixom, Adam Tensta har ju faktiskt en hel del sjysta låtar. En timme senare ungefär gick vi vidare till Sogni där vi stannade resten av kvällen. Vid tolv snåret var det dags att tänka på en refräng. Vi skulle trotsallt upp tidigt dagen efter. Så det blev en burgare eller två på donken sen pendeltåg tillbaka till Lidingö. Helnöjd efter en lyckad kväll.

 


Så, då har vi kommit så långt som till idag. Vi vaknande vid åtta snåret av att barnen kom in i rummet för att titta på barnprogram. Men det var väl lika bra, så vi kom upp i tid. Vi var hemma i Hedemora kring två snåret skulle jag chansa på. Jag hann precis hem och fixa mat, göra mig i ordning, vila lite sen bar det vidare mot hundkurs i Stjärnsund. Efter det var det bara att åka hem och lämna hundarna sen mot Falun på arbetsintervju. Har sökt jobb på Donken i Falun. Intervjun gick enligt mig bra, men har inga förhoppningar med tanke på att det hade varit över 300 intervjuer före mig. Skojar inte, galet mycket folk som sökt till det jobbet. Jag trodde möjligtvis 7-8 pers kanske, men 300?! Helt sjuk.  :) Så chansen är nog inte så stor, om jag inte lyckades charma dem. Hoppas! Annars blir det bara att söka vidare. Jag blir glad för det jobb jag får. Så länge det passar mig och mina kunskaper.
Nu sitter jag här i allfall vid min dator, helt slut. Tim sitter vid sin. Vi börjar fundera på nattning snart. Ska bli så himla skönt att krypa till kojs må ni tro.
Sådär, nu har jag berättar om min förträffliga helg.
Hajs svajs!

 

 

Bjuder på en sista bild för idag på min snygging Tim i Barkarby.


Kommentarer
Postat av: Jonas

hihi, söta bilder på oss :)

2009-05-12 @ 10:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0