Vaknat på fel sida tro.

Inte jag, fast Wimsey. Som grinat mot Mysak hela dagen. Började med att Mysse låg i sängen och drog sig i morse, och då ville Wimsey komma upp. Såklart fick han det, men istället för att vara mysig och go laddade han några sekunder sen vips, flög han på Mysak. Skumt. Men fångade honom i luften så ingen skada skedd denna gång heller.
Efter det klev vi upp, och upptäckte solen. Underbart! Tim och jag gjorde i ordning lite massäck för att sedan åka på utflykt. Denna gång blev det abborre tjärn, vilket vi inte hittade till sist vi var på vift.  Lika där var Wimsey grinig och stel mot Mysak. Undra om han vaknade på fel sida av korgen idag, man kan ju lätt tro det.

På tal om abborre tjärn. Idag läste jag på aftonbladet om svår stavade ord, och ett av dem var abborre. Hm, så svårstavat är det väl inte. Något folk däremot borde lära sig är att man inte SKRIVER dom, trots uttalet. Utan dem eller de. Inte bara ungdomar som slarvat i skolan som skriver så, utan även vuxna och man möter detta ord i b.l.a artiklar i tidningar. Det är störande.
Haha, sen det roligaste idag Ojdå. En fyra årig pojke som råkade spola ner sin hundvalp i toan. "Han var smutsig och jag skulle tvätta honom."  Tokigaste jag läst på länge, fast inte lika kul för valpen.
Aftonbladet bjuder på ganska roliga artiklar ibland, inte bara tråkigheter.

Inte orkar bloggat något i helgen. Har varit i Avesta hos Tim. Bara tagit det lungt. Kikade på hundutställning som SKK anordnar i lördags, och det gjorde även Johanna med syster, Sofia och vovve Verix.
Sen gjorde vi inte så mycket mer. Hälsade på Tims moster en sväng. Kollade på lite olika filmer som Att göra en pudel och Slumdog millionaire. Både var jätte bra med olika handlingar. Värda att se!
I Söndags åkte vi hem till Tims mamma i Falun. Före det mellanlandade vi på kupolen i Borlänge där det är massvis med rea. Fast jag var duktigt och köpte inget, bara en present till Wiggo och en Chiken Wrap på donken.
Sen åkte vi till Tims mamma och där träffade vi hans underbara små syskon, Fhilip 7år, Isak 5år, Timea 3år. Sötnosarna själva.
Vi sov där till måndagen. Då var det dags för Tim att opereras. Allt gick bra, och han behövde inte vänta nånting. Så framåt kvällen var han på bena igen, och vi åkte hem hit till Hedemora.

Nu sitter jag här och fördriver tiden men massa struntprat. Antar att det inte är många som orkar läsa allt, för det skulle inte jag ha orkat gjort. Naj, nog med detta. Nu blir det att baka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0