Rackarns också!

Kom på att jag har glömt att skicka in mina nya upplästa betyg till studera.nu. Hade nästan glömt att jag sökt socionomutbildningen, varit lite mycket i tankarna nu. Sista inlämningsdagen för upplästa betyg var i början av juni. Hoppsan! Aja, det gör inte så mycket eftersom jag har tagit beslut att jobba nu något år istället, tjäna ihop en slant, resa och förhoppningsvis skaffa mig lite mer livserfarenhet. Sen kan jag börja ta studierna på allvar. Med lite mer livserfarenhet tror jag att högskoleprovet kan ge bättre resultat också, vilket hjälper mig som inte har toppbetygen. Som det känns nu är jag verkligen inne på att läsa till socionom, och då inrikta mig på ungdomar med narkotikamissbruk vilket jag ser som ett stort problem i dagens Sverige. Det är läskigt hur folk normaliserar narkotika, och hur vanligt det har blivit?! Det är skrämmande och något som bör sättas stopp för. Fast den största tyngden ligger i föräldrarnas händer, det är dem som måste ha koll på vad deras ungdomar har för sig. Men samhället kan såklart ingripa till en viss del! Och det är där bl.a. socionormerna kan åstadkomma något.
Nä oj, nu ska jag inte hålla på att debattera här på bloggen. Kände bara att bidra med mina åsikter.

Nu är det strax sängdags. Imorgon åker jag förhoppningsvis (om Tims bil är klar) tillbaka till lägenheten i Borlänge. Har varit hemma i Hedemora sen lördags kväll. Sen får vi se vad veckan erbjuder mer än jobb.

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0