Rubrik

Jag ogillar att komma på en rubrik till varje inlägg, speciellt när man inte har något bra på lagret. Något jag däremot gillar är vädret som veckan och helgen har fört med sig. Sol sen i lördags. Härligt! Hoppas det håller i sig till helgen bara. Då blir det Stockholm lör-sön med Johanna. Nice! =) Utgång med kusinerna också! Sen åker vi hem sent på söndag får se vad vi hittar på då. Johanna nr 2 (JW) var sugen på Grönan. Det visar sig vad vi hittar på. 

Helgen var ganska så lugn. Fredagen tillbringade jag bakom dataskärmen och tv:n. I lördags blev det fest. Fast tog det lugnt. Åkte hem med halv 2 bussen. Slarvig som man är, så hade jag lyckats kollat fel i busstabellen. Det visade sig att den närmaste hållplatsen jag tänkte hoppa av vid, var inte så nära som jag tänkt. Men busschauffören var as sjyst, så utan att bett om det körde han världens omväg för att jag skulle slippa gå så långt mitt i natten. Väldigt uppskattande! Mer sånt, tycker jag!
     I söndags var det jobb som stod på schemat. Därefter hade jag tänk att ta en buss hem. Men kom på att det var söndag och att det endast gick tåg senare på eftermiddagen. Hade inte ork att pallra mig till tågstationen med packning och grejer. Så tog en tidigt buss på måndag morgon till Hedemora istället. Så allt ordna sig till sluuuut.

Nu är Tim i Cypern. Han kom fram igår. Lite avundsjuk är man allt. För jag är såååå himla sugen på att åka iväg någon stans. Då menar jag inte på en "sup-resa" utan en mer minnesvärd resa där man får uppleva något nytt. Men för att göra det krävs det pengar... Ska lära mig kassan på BK nu iaf, så kommer få jobba mycket mer hoppas jag. Så kanske att man har råd med en resa till nästa vår/sommar?
Skulle vara helt underbart kul att tågluffa i Europa. Pappa har gjort det två ggr, och man blir ju lite sugen när han berättar om sina upptäcksfärder. :-) Någon som hinkar?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0